• Zdrowe polskie morze

    Zdrowe polskie morze

    Wypoczynek wakacyjny często kojarzy się z beztroskim leżeniem na plaży w pełnym słońcu. Jeżeli brakuje nam pięciogwiazdkowego hotelu, przejrzyście czystej, lazurowej wody i pustki na dzikiej plaży, to… prawdopodobnie spędzamy lato nad Bałtykiem. Polskie morze nie każdemu przywołuje estetyczne wspomnienia. Wbrew pozorom jednak, Wybrzeże stanowić może atrakcję nie tylko dla oka, ale i ciała. Zwłaszcza …Read More »
  • Oczyszczanie skóry

    Oczyszczanie skóry

    Skóra można nazwać największym organem u człowieka. Spełnia ważne funkcje – nie tylko chroni narządy położone głębiej, ale także pozwala nam na odbieranie zewnętrznych czynników, takich jak zmiana temperatury. Oczyszczanie skóry jest bardzo ważne. Nie tylko ze względów higienicznych, ale często także estetycznych. Choć nie zawsze zdajemy sobie z tego sprawę, pielęgnacja skóry powinna być …Read More »
  • Mięśnie w pigułce – sterydy

    Mięśnie w pigułce – sterydy

    Sterydy to powszechna nazwa dla steroidowych środków wpływających na gospodarkę hormonalną. Używane one są do regulacji lub zaburzenia tejże gospodarki. W medycynie steroidy używa się np. w produkcji środków antykoncepcyjnych dla regulacji cyklu miesiączkowego. W sporcie sterydów (takich jak: metanabol, testosterol, winstrol, omadren) używa się do przyspieszenia metabolizmu, do podniesienia wydolności krążeniowo oddechowej (salbutamol). Wymienione …Read More »

Dzienne archiwum:

Apetyt na niedosyt

Odchudzanie jest topowym tematem niemalże wszystkich czasopism kobiecych. Artykuły bombardują nas informacjami o ćwiczeniach spłaszczających brzuch i modelujących uda, dietach owocowych, warzywnych. Słowem – w większości skupiają się na czynnikach zewnętrznych, które mogą determinować nadwagę lub widoczną, ogólne uznawaną za nieatrakcyjną, otyłość. Warto jednak zdać sobie sprawę z faktu, że większość naszych działań zależy od indywidualnego zapotrzebowania organizmu na składniki pokarmu. Czy można zatem kontrolować swoje łaknienie, sukcesywnie zmniejszając je i sprawiając, że ograniczy się do niezbędnych posiłków, zawierających witaminy i mikroelementy tak ważne dla zdrowia? Okazuje się, że najtrudniejsze zadanie stoi przed amatorami słodyczy i podjadania. Powinni oni zainwestować w zdrowe przekąski, które skutecznie zastąpią kaloryczne chipsy lub czekoladki. Idealne okazują się tutaj suszone owoce, które fakt, iż… łakociami po prostu nie są, rekompensują walorami smakowymi oraz zawartością naturalnych cukrów. Prym wiodą tu przede wszystkim suszone śliwki. Ich działanie opiera się w szczególnej mierze na regulowaniu metabolizmu. Dodatkowo stanowią doskonały substytut dla „ciężkich” dodatków do jogurtu czy musli. Dobrym wyjściem jest zażywanie chromu, który redukuje apetyt na cukier. Głód „oszukać” można, przed posiłkiem wypijając pół szklanki wody. Ten zabieg zapewni uczucie sytości, które pozwoli nam wcześniej wstać od stołu. Jeszcze jedna, ważna uwaga. Bardzo istotna jest nie tylko silna wola, ale i… zmysł wzroku! Łatwiej bowiem walczyć ze zbędnymi kilogramami, kiedy w polu widzenia nie znajdują się kuszące cukierki czy czekolada. Inne sposoby na oszukanie apetytu to spożywanie posiłków poza kuchnią oraz nakładanie małych porcji na niewielkie talerze. Ten trick pozwala na skosztowanie wielu rzeczy w małych ilościach. Jak widać – odchudzanie nie musi oznaczać drakońskich ćwiczeń i głodzenia się, jeżeli wiemy, jak dla korzyści całego ciała – oszukać zmysły.