Po wprowadzeniu systemu SAP w swoim przedsiębiorstwie powinniśmy się pochylić nad jeszcze jedną rzeczą. Mowa tu o SAP Maintennace, czyli wsparciu technicznym i serwisowym producenta oprogramowania. Strzeżonego Pan Bóg strzeże, jak to się przyjęło mówić, i warto mieć miejsce, gdzie można szybko zgłosić ewentualną awarię.

Gdzie pozostawić administrowanie: u siebie czy zewnętrznie?

Administrowanie systemami SAP może odbywać się na dwa sposoby. Administrację można pozostawić swojemu działowi IT, albo oddać je pod opiekę firmy zewnętrznej. Firma zewnętrzna może być partnerem SAP (np. firma Hicron), i może zaoferować dwie formy wsparcia: standardową oraz rozszerzoną. Druga opcja przydaje się firmom, które potrzebują wsparcia technicznego 24/7. Zainteresowanych tematem zachęcamy do przeczytania poniższego artykułu: http://www.gloswielkopolski.pl/strefa-biznesu/a/administracja-i-utrzymanie-systemow-sap-czy-wspolpracowac-z-zewnetrznym-dostawca,13305079/

Na czym polega utrzymanie systemu SAP?

Wbrew opiniom wielu użytkowników, utrzymanie systemu SAP to nie tylko coroczna opłata za aktualizację. Patrząc na to od strony kosztów, system rozszerzony jest dużo droższy, jednak dla użytkownika aktywnego przynosi wymierne korzyści, takie tak np. gwarancja jakości wsparcia i zdefiniowane czasy reakcji na zgłaszany problem. Jakby tego było mało, w cenie kierownicy projektów mogą się doszkalać z obsługi systemu, co długofalowo podnosi jakość pracy w firmie, ułatwia obsługę systemu i usprawnia pracę w przedsiębiorstwie.

By admin